Epic Update: Return of the Chaosphere
Na GateCraftu začínají Vánoce už o den dříve, neb 23. prosince 2015 bude opět otevřena brána do nelítostného světa Chaosphere.
Start: 23.prosince 2015 v 20:00 (CET)
World: Arcane Ender Maze
Záhadný a zároveň velmi neobvyklý svět z nekonečného bludiště.. Temná říše nevyzpytatelných endermanů, plná vzácných kamenů. Propad do věčné nicoty tu připravil o životy mnoho válečníků. Přesto se tu jistá třída hrdinů cítí jako doma. Jsou jimi lovci pokladů, jež předností je mrštnost a parkour znamená výzvu.
World: Metropolis of running death
Nová brána otevřela cestu do země z budoucnosti. Vypadá jako jedno obří město, které postihla velká zkáza. Smrtelná infekce zde obrátila všechny živé v nemrtvé, a ulice jsou teď plné velmi rychlých a nebezpečných zombií, šířících nákazu.
Location: Marketplace
Střed města Prime City je sice vyplněn obchody řízené serverem, ale i hráči zde mají svůj prostor. V první řadě je to velká stánková tržnice za branou města. A ti majetnější si mohou pronajmout i kamenný obchod v obchodní čtvrti.
Quest: Zombocalypse
Prime City žádná katastrofa tenhle rok evidentně nemine. Pavouci, blazeři, dokonce i draci… Teď jsou na řadě zombíci. A aby to nebylo málo, vyskytuje se tam jednou za čas i něco víc, než pouhý zombík - Nemrtvý obr, schopný střílení ohnivých koulí a zabíjení pouhým šlápnutím. Nikdo neví co s ním, ale odměna je vysoká. Troufneš si?
Dungeon: Slime Farm
Panují zvěsti o tom, že se někde hluboko v Infernu skrývá tajná Slime Farma. Město Prime City má nyní své problémy a tak nezbývají hrdinové na průzkum těchto míst.. Vše je tedy jen na dobrovolných hrdinech. Jsi ty ten vyvolený dobrodruh, kterému se toto místo podaří najít? ..nebo se jedná o pouhý mýtus?
Location: Pigman village
V Infernu se za mosty Blazerů skrývá nenápadná vesnička obývaná pigmany. Jsou to poměrně mírumilovní obchodníci. Je zde možné nakoupit nether material o 33% levněji. A co víc, v netheru si velice považují ingredienci "spider eyes" - jeden kus zde vykupují za 2 crowns.
Quest: Creeper Anomaly
V poušti nedaleko Prime City spadl z nebes záhadný předmět, způsobující nepříjemné anomálie. Rojí se zde hordy Creeperů, a v noci způsobují elektrické výboje. Creepeři napadli a zničili už i zeď v Prime City, a tak na jejich likvidaci vypsal Sir Jameson odměny.
Quest: Arachnophobia
V lesích města Prime City se ukrývalo nebezpečí, které nyní vylezlo napovrch. Stovky pavouků v noci terorizují obyvatele městského Hotelu, i obchodníky.
Podpoř místní domoboranu, které se to vymyká z rukou, a zatlač pavouky zpět.
Sir Jameson prý nabízí za 50 pavouků 2000 korun ;)
Čti více
Dungeon: Blaze bridges
Blazeři obsadili část pekla, kterou si přetvořili k obrazu svému.
Ve věži jim hrdinové částo zatápěli, tak si vytvořili podzemní komplex
z mostů, který jim poskytuje výborné utočiště proti nezvaným návštěvám.
Ukrývají zde však i nahromaděné poklady svých obětí, které sem lákají
stále nové dobrodruhy podívat se smrti do očí. Čti více..
Dungeon: Bone swamp
Hluboko v pekle se rozkládají ostatky obřích tvorů.. Ale jen málokdo ví,
že tyto ostatky vytváří hnojivo pro velmi vzácnou rostlinu Nether Wart.
Je to nedocenitelná surovina pro alchemisty, ale v hondbě za "červeným zlatem"
již mnozí zaplatili svým životem. Střeží jej zlí duchové obývající těla z kostí.
Čti více..
Ačkoli je laťka v podobě plánovaných prvků ve hře nastavena poměrně dost vysoko, všechny kritické body byly pokořeny, a nyní už jsme na první cílové rovince, kde probíhá už jen dolaďování detailů hry. Ale co všechno se tedy už stihlo..?
Založení serveru GateCraft po celou dobu provázejí velké plány, ale zároveň i hodně kritická úskalí. Už jen samotný fakt, že server byl od začátku samozřejmě koncipován pro full verzi MC, ale jeho základy byly položeny ještě měsíc před jejím vydáním. Nebylo jasné, se kterými pluginy bude možné do budoucna počítat, nakolik bude zachována kompatibilita se starými pluginy, a v podstatě i po vydání full verze běžel server po celou dobu na nestabilních buildech. Recommended build oficiálně vyšel teprve před pár dny.
Jak bylo zmíněno, příprava serveru započala ještě za verze 1.8, kdy nemělo smysl zakládat celé mapy, protože po vydání nové verze měl přijít i nový generátor mapy (není se starou verzí kompatibilní). Přesto zde už v tuto chvíli byl položen základ jednoho světa, který později dostal název Rogue lands. Jedná se o úvodní svět, který má jen omezené rozměry, a nebude potřeba ho dále dogenerovávat, místo toho bude pravidelně obnovován.
Během jeho přípravy byly do serveru zaváděny i první nezbytné pluginy, a probíhalo i jejich testování, a případná příprava na budoucí aktualizace.
Netrvalo dlouho, a 18.listopadu vychází plná verze hry, pár dní na to i nový build Bukkit serveru, který přináší podporu nového klienta, a týden na to začíná i oficiální uzavřený alpha test. Během velmi krátké doby vznikl nový web, bylo „naverbováno“ několik dobrovolných testerů, a došlo k hromadným aktualizacím a přípravě nových světů.
Ekonomika byla nastartována mezi prvními pluginy, protože je součástí prvního úkolu. Prvním úkolem testerů bylo samozřejmě projít zmíněný svět Rogue lands, kde je potřeba vydělat určitý obnos financní, na projití zpoplatněnou branou. Ale protože se zde prokázalo, že jsou testeři ostřílení hráči, a RL zvládli projít relativně rychle, museli přijít velice rychle i další pluginy pro samotnou hru v hlavním světě.
Už během alpha testu byly položeny základy dvou nových světů, Kingdom pro běžný společenský život, výstavbu a obchodování, a druhý svět Mining Colony určený výhradně pro těžbu materiálů. V Kingdomu vznikly i první obchody, které byly jedinou cestou k opatření financí. V běžné hře bude mít možnost každý hráč, který opustí RL možost rovnou se přidat k některému z existujících měst. Naši testeři to měli těžší v tom ohledu, že si na svá města nejprve museli vydělat, právě prodejem natěžených surovin v obchodě. Tím se ale zároveň prokázalo, že i nastavený systém měst jde správným směrem. Jenom bylo potřeba poupravit některé limiti tak, aby nebyli hráči příliž svazování vymezenými pozemky měst.
Není důvod se tajit tím, že i k navrženým poměrně vysokým cenám byly jisté výhrady a připomínky, na základě kterých proběhly úpravy cen, vybraných materiálů. Jinak se ale ceník, navržený dle četnosti materiálů ve světě, jeví jako správná cesta.
Tři pojmy, které se mají stát hlavním lákadlem tohoto serveru. Během alpha testu zde byly zřízené pouze 2 questy, a to spíš jen tak pro představu, jak to může fungovat. Stejně tak zde přibyl dočasný event "Blaze menace", a permamentní dungeon v nově zřízeném světě Inferno (nether world) s názvem "Bone swamp". Oba (event i dungeon) vznikly za účelem možnosti zisku jinak nedostupných surovin pro alchymii.
V tuto chvíli je podstatné to, že se tento systém ukázal jako funkční, a do budoucna se počítá s desítkamy dalších nahodilých eventů, a permanentních dungeonů. Navíc svět Inferno od této chvíle není určen k těžbě, ale právě pro zmíněné dungeony. Nether materiály (včetně nether brick, a nether fence) je možné nakoupit ve věži umístěné v Kingdomu. Do budoucna se počítá i s dungeonem, na jehož konci bude možné nakoupit tyto materiály za poloviční cenu.
Co zde ještě nebylo zmíněno, a přitom to bude pevnou součástí všech nadcházejících fází vývoje serveru, jsou týmove hry, jako je známý Capture the Flag, dobývání hradů, nebo dokonce i fotbal, či nahodilé hledání pokladů po vzoru Geocaching známého z reálného světa.
Ačkoli se momentálně server může jevit, že je určen pouze pro české minery, do budoucna se počítá i se zahraniční komunitou. Samotný svět a server běží v anglickém jazyce, a se stejným jazykem se počítá i v případě organizovaných akcí ze stran adminů.
Co ale není nezbytně anglická záležitost je komunikace ve hře. Ta je totiž rozdělena do několika kanálů, včetně těch urěných jak našinci, tak minerům ze zahraničí. Jsou zde i kanály například pro obchodníky (trade), nebo pomocný (help), případně obecně veřejný (public).
A co víc, gateCraft má i vlastní IRC server, který je v přímém propojení se hrou. Každý kanál ve hře má svůj odpovídající kanál na IRCu, takže můžete komunikovat s hráči ve hře, i když jste někde na cestách, a jedete pouze přes wifi, ze svého smartPhone. Je zde totiž viditelná jak diskuze ve hře, tak diskuze v IRC kanálech. Každý si už pak může vybrat sám, které kanály chce sledovat..
Je zde také kladen vysoký důraz na bezpečnost světa, a proto je zde umožněno samotným hráčům kontrolovat své okolí, kdo kde stavěl, nebo kdo jim jako poslední vlezl do truhly a případně něco ukradl. V takovém případě stačí nahlásit nick viníka některému ze správců serveru (sheriff, agent, architect), a ten už s ním patřičně naloží - obvykle přímo banem, protože zde usilujeme o vybudování komunity rozumných minerů. Nikdo nechce hrát na serveru, kde by se musel bát o své věci.
Ačkoli zde byly vypíchnuté hlavní přednosti serveru, je zde i mnoho dalších rozšíření, které hru činí zajimavější. Zpravidla se ale stále ještě jedná o prvky, které se dostanou ke slovu hlavně během Bety, které bude věnován nový samostatný článek.
O několik řádků výše byly zmíněné například NPC postavy, kterých je zde teď pouze pár, ale do budoucna se má jejich počet rozrůst na desítky. NPC mohou umět i různé kousky, od zadávání questů, přes různé opravy, až po kouzlení, nebo schopnosti válčit po boku hráčů. A nemusí být pouze ochránci na straně hráčů, ale určitě se jich také mnoho objeví na straně zla ve formě eventů, questů, a podobně.
Už je zde i předpřipraven svět Creative, který bude sloužit jako odpočinková scéna pro hráče, kteří jsou už otrávení těžbou, a budou si chtít zastavět prostě jen tak.
Už nyní je zde mo
V současné době na serveru běží téměr 40 pluginů, a stále to není finální číslo. Na úvodní stránce je sice zmíněno, že se jedná o server, který není chaoticky přeplácaný pluginy, ale přesně to tento server není. Každý plugin má své opodstatnění, a téměr všechny jsou nastavené tak, aby ve světě působily jako jeden celek, čemuž částečně odpovídá i jejich zobrazení v textové konzoli.
Zároveň bych chtěl sám za sebe poděkovat všem zúčastněným testerům, kteří pomohli během testování světa, ať už přímo formou aktivních připomínek, nebo nepřímo už jen tím, že zde hráli, a mohli být pozorováni během svého počínání..
Jmenovitě to jsou: hadraba, F4lco, Sumeesh, Kennykomar, Laqhren, nubax, p_j_m, hudsonCZ, Manikone, Tooonek, TommSK, jurgensson83, FranCZek
Speciální dík patří hráčům: