Epic Update: Return of the Chaosphere
Na GateCraftu začínají Vánoce už o den dříve, neb 23. prosince 2015 bude opět otevřena brána do nelítostného světa Chaosphere.
Start: 23.prosince 2015 v 20:00 (CET)
World: Arcane Ender Maze
Záhadný a zároveň velmi neobvyklý svět z nekonečného bludiště.. Temná říše nevyzpytatelných endermanů, plná vzácných kamenů. Propad do věčné nicoty tu připravil o životy mnoho válečníků. Přesto se tu jistá třída hrdinů cítí jako doma. Jsou jimi lovci pokladů, jež předností je mrštnost a parkour znamená výzvu.
World: Metropolis of running death
Nová brána otevřela cestu do země z budoucnosti. Vypadá jako jedno obří město, které postihla velká zkáza. Smrtelná infekce zde obrátila všechny živé v nemrtvé, a ulice jsou teď plné velmi rychlých a nebezpečných zombií, šířících nákazu.
Location: Marketplace
Střed města Prime City je sice vyplněn obchody řízené serverem, ale i hráči zde mají svůj prostor. V první řadě je to velká stánková tržnice za branou města. A ti majetnější si mohou pronajmout i kamenný obchod v obchodní čtvrti.
Quest: Zombocalypse
Prime City žádná katastrofa tenhle rok evidentně nemine. Pavouci, blazeři, dokonce i draci… Teď jsou na řadě zombíci. A aby to nebylo málo, vyskytuje se tam jednou za čas i něco víc, než pouhý zombík - Nemrtvý obr, schopný střílení ohnivých koulí a zabíjení pouhým šlápnutím. Nikdo neví co s ním, ale odměna je vysoká. Troufneš si?
Dungeon: Slime Farm
Panují zvěsti o tom, že se někde hluboko v Infernu skrývá tajná Slime Farma. Město Prime City má nyní své problémy a tak nezbývají hrdinové na průzkum těchto míst.. Vše je tedy jen na dobrovolných hrdinech. Jsi ty ten vyvolený dobrodruh, kterému se toto místo podaří najít? ..nebo se jedná o pouhý mýtus?
Location: Pigman village
V Infernu se za mosty Blazerů skrývá nenápadná vesnička obývaná pigmany. Jsou to poměrně mírumilovní obchodníci. Je zde možné nakoupit nether material o 33% levněji. A co víc, v netheru si velice považují ingredienci "spider eyes" - jeden kus zde vykupují za 2 crowns.
Quest: Creeper Anomaly
V poušti nedaleko Prime City spadl z nebes záhadný předmět, způsobující nepříjemné anomálie. Rojí se zde hordy Creeperů, a v noci způsobují elektrické výboje. Creepeři napadli a zničili už i zeď v Prime City, a tak na jejich likvidaci vypsal Sir Jameson odměny.
Quest: Arachnophobia
V lesích města Prime City se ukrývalo nebezpečí, které nyní vylezlo napovrch. Stovky pavouků v noci terorizují obyvatele městského Hotelu, i obchodníky.
Podpoř místní domoboranu, které se to vymyká z rukou, a zatlač pavouky zpět.
Sir Jameson prý nabízí za 50 pavouků 2000 korun ;)
Čti více
Dungeon: Blaze bridges
Blazeři obsadili část pekla, kterou si přetvořili k obrazu svému.
Ve věži jim hrdinové částo zatápěli, tak si vytvořili podzemní komplex
z mostů, který jim poskytuje výborné utočiště proti nezvaným návštěvám.
Ukrývají zde však i nahromaděné poklady svých obětí, které sem lákají
stále nové dobrodruhy podívat se smrti do očí. Čti více..
Dungeon: Bone swamp
Hluboko v pekle se rozkládají ostatky obřích tvorů.. Ale jen málokdo ví,
že tyto ostatky vytváří hnojivo pro velmi vzácnou rostlinu Nether Wart.
Je to nedocenitelná surovina pro alchemisty, ale v hondbě za "červeným zlatem"
již mnozí zaplatili svým životem. Střeží jej zlí duchové obývající těla z kostí.
Čti více..
Poslední aktuality se točí hlavně kolem našeho nového pluginu GateSPAWNER. Ten přináší docela podstatný převrat nejen v PvE, ale zajišťuje i kontrolu nad veškerými spawny monster. Citelnou ránu dostanou hlavně XP farmy, ale i tam máme více než lákavou kompenzaci :)
Abych do toho hned ze začátku vnesl trochu jasno.. Server už několik měsíců používá základní plugin GateCRAFT, který je nezbytný pro zajištění některých základních herních i bezpečnostních prvků. Zajišťuje například automatické povyšování, ale také přepouštění jezera generující clay, a nebo některá zkušební kouzla. Zrovna kouzla budou časem oddělena do samostatného, mnohem komplexnejšího pluginu GateMAGIC, ale všechno má svůj čas a místo, tak nebudeme předbíhat ;)
..teď totiž přichází na řadu hlavně..
Je to průlomový plugin, který nám konečně dává možnost tvořit PvE Dungeony a Eventy šité na míru. Každý spawner umožňuje nastavit následující:
Poprvé byl plugin tenstován na hřbitově v Prime City, kde běží do teď. Spawnují zde monstra na vyšších levelech.. To přináší docela vysoké riziko úmrtí, protože monstra dávají vyšší damage, a navíc mají i větší výdrž, ale na druhou stranu z nich zároveň padá i více XP orbů. Konečně je zde tedy místo, kde se dají bouchat expy regulérním způsobem v pořádném HardCore stylu..
A co víc! ..hřbitov není jednoduché farmit ani ve skupince. Tato lokace je totiž nastavena tak, aby s rostoucím počtem hráčů na bojišti taky rostl počet naspawnovaných monster! Občas i s vyššími levely. Mám pocit, že takovou featuru nemá ani WoW, alespoň si toho nejsem vědom :)
A jak že se tyto levely počítají? ..za každý level vzroste monstru damage a health o polovinu. Takže Skeleton na 1. levelu má 20HP, ale na 2. levelu už 30HP, 3. levelu 40HP, atd.. Padání expů se zvyšuje jednou tolik za každý level. Skeleton má na 1. levelu 5 exp orbů, ale na druhém už 10 exp orbů, atd.. Každé přirozeně naspawnované monstrum má však 1. level. Vyšší levely mají pouze monstra na vybraných místech, ať už v rámci eventu, nebo dungeonu.
Konzole navíc hlásí, na jakém levelu je právě napadený mob. Tedy pouze za předpokladu, že se level liší od levelu předešlého monstra, aby nedocházelo ke zbytečnému spamování. Hráči by tedy měli vědět, nebo alespoň tušit, s kým má v danou chvíli tu čest. Levely totiž ve hře nejsou číslované, ale každý má svůj název. Seznam levelů je následující:
Arachnophobia následovala hned po hřitově. Nově zde spawnuje mnohem více pavouků, a to i přes den. Cave Spider má level 2. Zároveň už téměř nelezou do hotelu :)
Animal farm se už zbavilo starých spawnerů v podobě bloků, a také i zde obstarává spawn zvířátek GateSPAWNER, který navíc zarazil expení na těchto užitkových tvorech.
Dungeon Bone Swamp prošel asi nejzásadnější změnou. Nyní je o cca 30 až 40% větší (thanx to Phoenix_52). Obtížnost dungeonu je vystupňovaná.. Na začátku Skeletoni na 1. levelu, ale směrem do středu začíná 2. level, a v nově přidané části mají kostlivci 3. level. Přesto se Dungeon dá projít i v jednom hráči, díky kontrolovanému spawnu monster. Množství kostlivců roste až s počtem nájezdníků na dungeon. Ale pozor.. Při vyšším počtu hráčů v dungeonu se také zvyšuje spawn nether wartu, který zde tvoří cennou odměnu. Nether wart nyní spawnuje vždy 10 minut po utržení, a navíc jej při delší době může narůst i více.
Hned u vstupní brány světa Chaosphere stojí 4 věže, z toho jedna je zřícená. V těch dalších třech však roste poměrně vzácný netherwart, který je jinak možné získat pouze v dungeonu Bone swamp, nebo občas padne i v Blaze bridges. Tyto věže se tak stávají další možností, jak si k wartu přijít. Po sklizni wartu naroste další nejdříve za 60 minut (reálného času). Věže však neukrývají pouze Wart, ale i jeho strážce - Blazeři na 3. levelu.
Jak je zde dobrým zvykem, GateCraft řeší systémově vše, co takto řešit jde.. Znamená to, že zde ani nadále nikdo nebude nikomu bránit ve výstavbě XP farem. Jejich výroba však již pozbývá smysl, protože z monster generovaných spawnery již nepadá žádný drop, ani expy. Je to docela drsná rána pro, s prominutím, AFK - XP lamky, které si harvestí expy zadarmo. Já vím, že to není až tak úplně zdarma, že to dá nějakou práci vybudovat použitelný mob trap, ale..
..já sice oceňuji tu snahu, kterou si s tím někteří hráči dokáží dát, ale ruku na srdce, ta odměna za to je naprosto neadekvátní, a hlavně je to v rozporu s tím, jakým směrem se celou dobu snažím GateCraft vést. To ovšem neznamená, že bych tím zabil jednu z kreativních složek této hry, ale právě naopak..
Tím, že se ze spawneru stává blok, který není možné zneužívat, blok byl uvolněn mezi hráče, jako užitečná komodita přinášející nové možnosti. Už teď ve městě Whiterun hráči staví první vlastní PvE arénu. Naspawnovaní mobové se totiž ze zdroje expů "zdarma" stávají zdrojem zábavy :) ..o tom vypovídá také první Zombie Bar ve městě Darkov :) ..spawnery lze použít i v Outpostech světa Chaosphere, kde mohou sloužit jako pasti na případné dobyvatele.
Spawnery neprodává v žádný z Prime Shopů, a tak se z nich stává vysoce ceněná komodita hlavně pro minery.
Spawner je možné získat právě, pouze a jen zlatým krumpáčem. Zlatý krumpáč už ale někteří hráči znají díky jeho schopnosti získávat gloswtone dust při těžbě redstone ore. Tento krumpáč toho umí těžit ale i více..
Nově je možné získávat XP orby i při těžbě redstone, gold a diamond ore, ale opět pouze se zlatým krumpáčem v ruce. Navíc zde některé enchanty pozbývají smysl (např. silktouch). Těžba zlatým krumpáčem je docela pracná, a samotný nástroj se velice rychle opotřebovává, na druhou stranu poskytuje docela slušný XP drop :)
Žádný sebelepší nástroj nezastaví griefery před ničím, a když už nekdo chce jit do křížku s místním zákonem, způsob si vždycky najde. Dosud byl jediným trestem ban.. pouze v jednom případě došlo na vyhoštění zpět do světa Rogue lands. Nicméně, né všechny prohřešky zaslouží přímo ban, a né vše je moudré řešit opakování Rogue lands. A tak vznikl nový svět Phobos prison.
Phobos je jeden z měsíců planety Mars, v našem případě spíš zbytky měsíce. Pro vězně je to však mnohem horší místo než Rogue lands. Tato depresivní vesmírná pustina věčné noci má pouze jediné obyvatele. Jsou jimi Endermani, vedle kterých je lepší procházet jen opatrně s pohledem do země. Tresty zde tvoří peněžité částky kolikrát až v řádů miliónů, a jediná surovina, kterou je zde možné těžit je velice pevný obsidian.
O tomto místě mohu říct s určitostí 2 věci:
1) Každý, kdo se na Phobos dostane bude toto místo proklínat, ale žádný admin nebude mít s vězni slitování.
2) Každý, kdo se tam z toho nezblázní, a vrátí se zpět mezi residenty, se bude cizím truhlám vyhýbat obloukem :)
Jsou zde 3 nové skupiny..
V případě vězně není co řešit. Je to každý obyvatel Phobosu. Jediné co mu zbývá je držet pysk, a těžit obsidian, aby byl co nejdříve venku :)
Hráčí, kteří dokáží projít z Rogue lands do Kingdomu se již automaticky nestávají Residenty, ale nejdřív je čeká ještě skupina Traveler. Tato skupina je na rozdíl od Residentů odříznuta od možnosti jakékoli stavby, nebo úpravy povrchu ve volné přírodě Kingdomu. Je to jen dočasná skupina, než se nováčci v Kingdomu a přilehlých světech aklimatizují. Někteří totiž měli tendenci zakládat pole, nebo města ještě než měli město vytvořené. Nově se stávají hráči Residenty až ve chvíli, kdy alespoň pár dní obývají nějaké město - ať už si vytvoří vlastní, nebo se k někomu připojí.
Speciální skupina pro zvláštní účely. Hráči ve skupině builder mohou ve volné přírodě libovolně těžit i stavět ze všech materiálů.
Pomalu přichází případy, kdy si chtějí hráči spojit města mezi sebou, ale někdy to není tak jednoduché. Například město Hobitton a Whiterun se rozhodli vybudovat metro, jenže v Kingdomu není možné těžit rudy za hranicemi města. Přirozeně šli tedy jako první pro svolení k adminovi, tedy konkrétně za mnou (g3ckon). Vím, že se jedná o bezproblémové hráče, a s jejich projektem jsem neměl žádný problém, takže nic nebránilo tomu vybrané 2 hráče (stavitele projektu) povýšit na buildery. Povýšení je samozřejmě jen dočasné, po dobu nezbytně nutnou pro dokončení projektu.
Pozor: Adminům by měly být hlášené všechny mezi městské projekty!
V první řadě proběhne ještě několik rozšíření pluginu GateSPAWNER, se kterými budou vznikat také nové velmi specifické lokace, eventy a dungeony. Ve chvíli, kdy naučíme Gianta na hřbitově střílet firebally vznikne nový quest zabijení obra (ten tam jednou za noc spawnuje už nyní). Plánuje se i event s hordami creeperů a smrští blesků. A v neposlední řadě i Slime farma, ale až ve chvíli, kdy naučíme slimáky rozpou&ˇtět armor ;)
Uff.. No gratuluji každému, kdo to dočetl až sem. Zároveň doufám, že si novinky (až na prison) pořádně užijete, a těším se na nové originální stavby s použitými spawnery :)
..your server leader Jonathan Gecko ;)